عوارض ارتودنسی
نوشته شده توسط : elham

عوارض ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی به خودی خود عارضه خاصی را در پی نداشته و این عدم رسیدگی فرد و سهل انگاری آن است که زمینه ایجاد عوارض ارتودنسی را فراهم می آورد.

 ارتودنسی از جمله درمان­هایی است که با هدف زیبایی بخشی انجام می شود. اگرچه این درمان فواید چشمگیری را به دنبال خواهد داشت، اما در صورت عدم مراقبت مناسب توسط فرد، مشکلاتی بسیاری را در پی خواهد داشت.

انواع عوارض ارتودنسی

عدم رعایت بهداشت دهان و عدم مراقبت از دندان ها توسط فرد و نیز عمل نکردن به دستور عمل های متخصصین زمینه ارتودنسی، موجبات بروز مشکلاتی نظیر مشکلات زیر را فراهم می­سازد. عوارض ارتودنسی به سادگی و با عمل به دستورات دندانپزشک می توان از بروز این عوارض پیشگیری کرد.

  • خراش و زخم

از جمله عوارض ارتودنسی در صورت استفاده از براکت های فلزی، بروز زخم در دهان می باشد. در صورتی که از براکت ارتودنسی و فلزی به درستی مراقبت کنید و به آنها آسیب نزنید این براکت ها به بخش داخلی دهان آسیبی وارد نمی کنند.

  • پوسیدگی دندان و بیماری لثه

از دیگر عوارض ارتودنسی که ناشی از وجود براکت های ارتودنسی در دهان می باشد، به دام افتادن مواد غذایی در بین براکت ها است که زمینه رشد باکتری­ های دهانی را زیاد می کند و موجب پوسیدگی دندان و تحلیل لثه خواهد شد. این نوع از عوارض ارتودنسی در صورتی مشاهده می شود که فرد در رعایت بهداشت دهان و دندان خود کم کاری کرده و از  نخ دندان و مسواک استفاده نکرده باشد.

  • کوتاه شدن طول ریشه

احتمال تحلیل و کوتاه شدن ریشه دندان­ها دردر بیماران بسیار کمی رخ می دهد. حرکت دندان­ها در طول دوره درمان با توجه به مکانیسم تحلیل استخوان و نیز تشکیل مجدد آن انجام می­شود. در حین درمان نیز ممکن است قطعات بسیار ریزی از ریشه شکسته شده و مجددا ساخته شود. این دسته از عوارض و معایب ارتودنسی در بیمارانی که سابقه آسم و یا ضربه دارند، باید بسیار دقت کنند. یک متخصص ارتودنسی با تجربه و ماهر با زمانبندی درست حرکت دادن دندان ها در ارتودنسی آشناست و با رعایت این نکته مهم دندان ها دچار آسیب و تحلیل ریشه نخواهند شد.

برای مطالعه عوارض ارتودنسی می توانید وارد سایت دندانپزشکی شاهکار دنتال شوید و اطلاعات لازم را در زمینه عوارض ارتودنسی کسب کنید.





:: برچسب‌ها: عوارض ارتودنسی , شاهکار دنتال , ارتودنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: